Megint több éves késéssel reagált a Nokia

2014. május 08.

nokia.jpg

Az utóbbi két évben az autógyártók és a tech cégek minden marketing puskaport eldurrogtattak smart car témában. Forradalmi újításokról tettek bejelentéseket, teszt videókat publikáltak, sci-fibe illő jóslatokat fogalmaztak meg az elkövetkező 10 évre.

Az összes nagyobb autógyártó (plusz természetesen a Tesla Motors), a Google, az Apple egymás után tették közzé a sajtónyilatkozatokat a témában. 2012 februárjában az Intel, - hogy ő se maradjon le - 100 millió dolláros befektetési alapot hozott létre, hogy okosautó technológiákba fektesse.

Azóta eltelt egy-két év, és az okostelefon piacról is a lassúsága miatt lecsúszó Nokia kapcsolt végre. Épphogy befejeződött a mobil üzletág eladása a Microsoftnak, mikor úgy döntöttek, nekik helyük van a smart car piacon. De a Here nevű térképszolgáltatásuk karcsú erre a témára, így inkább lemásolták az Intel két évvel ezelőtti lépését. A napokban tehát bejelentették, hogy ők is indítanak egy 100 milliós befektetési alapot az okosautó körüli technológiák területén.

Becsülendő az igyekezet, csak az a fránya két év, amivel hátrébb vannak a többi mammuthoz képest, ismét megbosszulhatja magát.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://smart.blog.hu/api/trackback/id/tr796138667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Uaz469 2014.05.10. 14:54:36

A Here nem hogy előtte jár, de az egyik legnagyobb haszonélvezője lehet ennek, mint tartalomszolgáltató. Csak más irányból indul, ahol viszont még mindig messze a legerősebb.
A többiek még nagyon messz vannak ettől. Igaz, az egy másik aspektus, de a legkevesebb ráfordítással a legjobban jövedelmező.

max_headroom 2014.09.09. 02:27:05

"... az a fránya két év, amivel hátrébb vannak a többi mammuthoz képest, ismét megbosszulhatja magát."

Az innováció és a másolás közötti különbség lényege nem az időbeni, hanem az attitűdök közötti eltérés. Hogy miért, az megérne egy külön tanulmányt, de a Nokia önállóan már rég nem képes semmilyen előremutató ötlettel előállni.